mandag den 8. oktober 2007

Kenneth Bøgh Andersen

Kenneth Bøgh Andersen er en ung forfatter, som siden 2000 har udgivet bøger, der meget hurtigt er blevet populær blandt børn og unge.
Hans første udgivelse var trilogien "Slaget om Caïssa". Senere er han gået i gang med en serie, hvor første bind hedder "Djævelens lærling", anden del af serien hedder "Dødens terning".
I øjeblikket er han vældig populær med serien om Antboy - en slags superhelt historie.
Kenneth Bøgh Andersen har ifølge flere bl.a. opnået sin store popularitet ved at skrive i et nutidssprog, smatidig med at han vender tingene lidt på hovedet. Inde i bogens handling er der ofte lagt et helt almindeligt problem: ex. kræftsygdom, mobning osv. som bliver en del af handlingen.
Handlingerne er ofte meget komplekse, der foregår mange ting på flere forskellige planer uden at det går ud over drivet i bøgerne.

2 kommentarer:

Kim Klit Nielsen sagde ...

Hej Viggo
Jeg synes også Kenneth Bøgh Andersen er et fascinerende bekendtskab. Så ung, godt skrivende og klog på verden. P.t. læser jeg Antboy 1 i min 4.B. De er vilde med den. I øvrigt: Efterfølgeren til Djævelens lærling, jeg mener titlen er Dødens terning, er blevet anmeldt i Politiken for nogle uger siden.

Susie sagde ...

Hej nu virker det måske
jeg skal på arbejde så jeg har ikke mere tid.
jeg er spændt på hvordan vi kan bruge dette med eleverne
susie